FloorPlay

FloorPlay is een ontwikkelingsgerichte en praktische methode voor het werken met kinderen met uiteenlopende ontwikkelingsproblemen waaronder een taalontwikkelingsstoornis, autismespectrumstoornis of ontwikkelingsachterstand waarbij de communicatie en interactie zich onvoldoende ontwikkelen. De…

Lees meer

Therapie voor kinderen

Binnenkort start ik met mijn praktijk aan huis. Ik bied kortdurende therapie en interventie aan voor (jonge) kinderen en eventueel hun ouders. Hierbij kan gedacht worden aan speltherapie indien de…

Lees meer

Blog

Lichaamsspel

Liedjes zingen Met behulp van zang verschillende lichaamsdelen benoemen. ‘hoofd schouders, knie en teen, knie en teen’ IJsklontje Ervaren van eigenschappen van een voorwerp. Laat een ijsklontje over de tafel glijden. Laat het kind eraan voelen (of likken) en laat

Vingerversjes

Vaders, moeders, opa’s en oma’s spelen al eeuwenlang met vingers en handen en met woorden met rijm en klank. Iedereen kent wel voorbeelden als ‘schuitje varen, theetje drinken’ en ‘naar bed zei duimelot’.

Contact stimuleren

Zingen van kinderliedjes Het stimuleren van het contact door samen liedjes te zingen. Samen met het kind kinderliedjes met gebaren of bewegingen zingen. Eventueel met wiegen of knuffelen. Voor de spiegel zitten Het op indirecte wijze stimuleren van het contact

Rol van de ouders

Voor een zo effectief mogelijke therapie moeten therapeuten als team samenwerken. Dat betekent dat u regelmatig met elkaar moet praten over de vooruitgang van het kind en dat u elkaars werk zo veel mogelijk moet versterken door op hetzelfde moment

Stichting FloorPlay

In november 2019 vond het eerste FloorPlay congres plaats in Nederland. Dit was tevens het startpunt van de stichting FloorPlay. Binnenkort zul je op de website van de stichting meer informatie gaan vinden over wat de stichting inhoud en doet.

Opleiding FloorPlay

Wanneer: een paar keer per jaarVoorlopig online en als mogelijk offline.Via de RINO Amsterdam www.rino.nl. Beschrijving Werkt u met jonge kinderen en hun ouders en zie je dat zij hulp kunnen gebruiken op het gebied van communicatieve voorwaarden, contact, spel